• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Någon som fått sina skattepengar ?

1508

V.I.P
Poäng: 122
Blev medlem
26 Maj 2013
Meddelanden
824
Mottagna reaktioner
35
Poäng
122
Det stå inte i tidningar ! Du måste öppna själv dina ögon.
Varför ser jag det ? Jag är inte svensk.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Geronimo

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
17 Maj 2015
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Första meningen: Fungerar skatteverkets datorer bättre före eller efter en helg, eller menar du något annat?

Förra året fick jag pengarna dagen före eller samma dag som studenten..
Jo det finns en riksdag och regering som inte gör annat om dagarna än att bestämma saker, jag undrar då fortfarande, var finns det att läsa om att skatteverket ska ta hänsyn till när det är skolavslutning innan dom skeppar iväg skatteåterbäringen. Jag tycker det låter jätteintressant och vill gärna läsa om det.


Som jag har förstått det menar 1508 att utbetalningarna måste fördelas/spridas under en period, annars klarar inte systemet av att hantera belastningen.
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Är nog ingen ide att spekulera om när de börjar betala ut , De kommer nog inrullande och har man tur så kanske det kommer innan nästa vecka annars så är ju beskedet att de börjar på måndag
Och alla får nog in olika dagar också
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Det har vi ju sett tidigare att beroende på vilken bank man har så får man olika dagar, storbankerna brukar väl vara först om jag inte minns fel.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Det har v ju sett tidigare att beroende på vilken bank man har så får man olika dagar, storbankerna brukar väl vara först om jag inte minns fel.


Det kan nog ligga något i det. har själv länsförsäkringar bank, jag får ungefär varannat år vänta en dag extra..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Det stå inte i tidningar ! Du måste öppna själv dina ögon.
Varför ser jag det ? Jag är inte svensk.

Ok, att skatteverket skulle ta hänsyn till att det är student (som ändå är något inte direkt hela befolkningen påverkas av och kan förväntas festa lös kring) är alltså inget som är skrivet, utan något du sett genom att öppna ögonen bara, du har alltså inga egentliga belägg för det? Det räcker som svar för mig :)
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Ok, att skatteverket skulle ta hänsyn till att det är student (som ändå är något inte direkt hela befolkningen påverkas av och kan förväntas festa lös kring) är alltså inget som är skrivet, utan något du sett genom att öppna ögonen bara, du har alltså inga egentliga belägg för det? Det räcker som svar för mig :)
Vår student är om två veckor.. Så då skulle jag få vänta på skattepengarna i två veckor till om de skulle ta hänsyn till den.,
 

Geronimo

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
17 Maj 2015
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Grattis från mig med. Du måste ha hoppat på lånekarusellen vid 15 års ålder...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp